Laatujärjestelmä ja uusiutuva ISO 9001:2015 standardi 2.12.2015 (Kuopio)

Image

Aika: 2.12.2015

Kello: 9:00-16:00

Paikka: Sokos Hotel Puijonsarvi, Kuopio

Aika 2.12.2015 9:00 – 2.12.2015 16:00
Paikka Sokos Hotel Puijonsarvi, Kuopio
 

ISO 9001 standardi antaa hyvän pohjan toiminnan laatujärjestelmän rakentamiseksi kaikenkokoisille yrityksille ja organisaatioille toimialasta riippumatta. Koulutuksessa käsittelemme ja selkeytämme uusiutuvan standardin keskeiset vaatimusalueet ISO/DIS 9001:2015 pohjalta.

Käsittelemme laatujärjestelmän rakentamista ja ylläpitämistä käytännönläheisesti. Koulutus sopii hyvin laatu-asioiden ja -ajattelun johdannoksi tai kertaukseksi. Koulutus on suunnattu yrityksen johdolle ja keskijohdolle sekä kaikille toiminnan kehittämisestä vastaaville ja siihen osallistuville henkilöille

Aika: 2.12.2015 klo 9:00 – 16:00
Paikka: Sokos Hotel Puijonsarvi, Kuopio
Hinta: Jäsenhinta 495 € + alv
Ilmoittaudu: TÄSTÄ

Laatujärjestelmä ja uusiutuva ISO 9001:2015 standardi

OHJELMA klo 9.00–16.00

Ilmoittautuminen, kahvitarjoilu ja materiaalin jako klo 8.30
Lounas klo 12.00–13.00
Iltapäiväkahvi klo 14.00
Koulutus päättyy klo 16.00

ISO 9001 LAADUNHALLINTASTANDARDI

Standardin ja sertifioinnin hyödyt kokonaisvaltaisessa laadunhallinnassa
Muutokset ISO 9001:2008 ja 2015(DIS)

ORGANISAATION TOIMINTAYMPÄRISTÖ

Asiakkaat, tärkeät sidosryhmät ja tekijät
Laadunhallintajärjestelmä
Prosessimainen toimintatapa

JOHDON VASTUU

Ulkoinen ja sisäinen viestintä
Laatupolitiikka ja –tavoitteet
Tuotteiden ja palvelujen riskienhallinta
Roolit organisaatiossa

LAATUJÄRJESTELMÄN SUUNNITTELU

Toiminnan ja tuotteiden/palvelujen laatutekijät ja tavoitteet
Riskien ja mahdollisuuksien hallinnan toimintaohjelmat
Muutosten suunnittelu

TUKITOIMINNOT

Resurssit: ihmiset, infrastruktuuri, toimintaympäristö, organisaation tietämys ja osaaminen
Dokumentoitu tieto

OPERATIIVINEN TOIMINTA

Suunnittelu ja seuranta: tuote-/palveluvaatimusten määrittely, suunnittelu- ja kehitysprosessi, ulkoistetut toiminnot, tuotanto- ja toimitusprosessi, poikkeavan tuotteen ohjaus

SUORITUSKYVYN ARVIOINTI

Mittaaminen (tuotteet/palvelut, asiakas-tyytyväisyys, toimintaprosessit), analysointi ja seuranta
Sisäinen auditointi, johdon katselmus

PARANTAMINEN

Poikkeavan tuotteen ohjaus
Korjaavat ja ehkäisevät toimenpiteet

LAATUJÄRJESTELMÄN RAKENTAMINEN

Keskeiset tekijät, vaiheet ja työkalut, sertifiointiprosessi

Valmennus järjestetään yhteistyössä YritysAkatemian kanssa. Viimeinen ilmoittautumispäivä 18.11.2015.

 
Järjestetään myös 26.8. Helsingissä, 16.9. Tampereella, 23.9. Naantalissa, 7.10. Oulussa, 14.10. Helsingissä, 4.11. Jyväskylässä ja 25.11. Helsingissä.