Laatujärjestelmä ja uusiutuva ISO 9001:2015 standardi 2.12.2015 (Kuopio)
Aika: 2.12.2015
Kello: 9:00-16:00
Paikka: Sokos Hotel Puijonsarvi, Kuopio
Aika | 2.12.2015 9:00 – 2.12.2015 16:00 |
Paikka | Sokos Hotel Puijonsarvi, Kuopio |
ISO 9001 standardi antaa hyvän pohjan toiminnan laatujärjestelmän rakentamiseksi kaikenkokoisille yrityksille ja organisaatioille toimialasta riippumatta. Koulutuksessa käsittelemme ja selkeytämme uusiutuvan standardin keskeiset vaatimusalueet ISO/DIS 9001:2015 pohjalta.
Käsittelemme laatujärjestelmän rakentamista ja ylläpitämistä käytännönläheisesti. Koulutus sopii hyvin laatu-asioiden ja -ajattelun johdannoksi tai kertaukseksi. Koulutus on suunnattu yrityksen johdolle ja keskijohdolle sekä kaikille toiminnan kehittämisestä vastaaville ja siihen osallistuville henkilöille
Aika: 2.12.2015 klo 9:00 – 16:00
Paikka: Sokos Hotel Puijonsarvi, Kuopio
Hinta: Jäsenhinta 495 € + alv
Ilmoittaudu: TÄSTÄ
Laatujärjestelmä ja uusiutuva ISO 9001:2015 standardi
OHJELMA klo 9.00–16.00
Ilmoittautuminen, kahvitarjoilu ja materiaalin jako klo 8.30
Lounas klo 12.00–13.00
Iltapäiväkahvi klo 14.00
Koulutus päättyy klo 16.00
ISO 9001 LAADUNHALLINTASTANDARDI
Standardin ja sertifioinnin hyödyt kokonaisvaltaisessa laadunhallinnassa
Muutokset ISO 9001:2008 ja 2015(DIS)
ORGANISAATION TOIMINTAYMPÄRISTÖ
Asiakkaat, tärkeät sidosryhmät ja tekijät
Laadunhallintajärjestelmä
Prosessimainen toimintatapa
JOHDON VASTUU
Ulkoinen ja sisäinen viestintä
Laatupolitiikka ja –tavoitteet
Tuotteiden ja palvelujen riskienhallinta
Roolit organisaatiossa
LAATUJÄRJESTELMÄN SUUNNITTELU
Toiminnan ja tuotteiden/palvelujen laatutekijät ja tavoitteet
Riskien ja mahdollisuuksien hallinnan toimintaohjelmat
Muutosten suunnittelu
TUKITOIMINNOT
Resurssit: ihmiset, infrastruktuuri, toimintaympäristö, organisaation tietämys ja osaaminen
Dokumentoitu tieto
OPERATIIVINEN TOIMINTA
Suunnittelu ja seuranta: tuote-/palveluvaatimusten määrittely, suunnittelu- ja kehitysprosessi, ulkoistetut toiminnot, tuotanto- ja toimitusprosessi, poikkeavan tuotteen ohjaus
SUORITUSKYVYN ARVIOINTI
Mittaaminen (tuotteet/palvelut, asiakas-tyytyväisyys, toimintaprosessit), analysointi ja seuranta
Sisäinen auditointi, johdon katselmus
PARANTAMINEN
Poikkeavan tuotteen ohjaus
Korjaavat ja ehkäisevät toimenpiteet
LAATUJÄRJESTELMÄN RAKENTAMINEN
Keskeiset tekijät, vaiheet ja työkalut, sertifiointiprosessi
Valmennus järjestetään yhteistyössä YritysAkatemian kanssa. Viimeinen ilmoittautumispäivä 18.11.2015.
Järjestetään myös 26.8. Helsingissä, 16.9. Tampereella, 23.9. Naantalissa, 7.10. Oulussa, 14.10. Helsingissä, 4.11. Jyväskylässä ja 25.11. Helsingissä.